De dagen aan het strand - Reisverslag uit Koggala, Sri Lanka van Robbert en Anika Roelofsen - WaarBenJij.nu De dagen aan het strand - Reisverslag uit Koggala, Sri Lanka van Robbert en Anika Roelofsen - WaarBenJij.nu

De dagen aan het strand

Door: Robbert en Anika

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Anika

24 Mei 2011 | Sri Lanka, Koggala

Hallo!

We vonden het erg leuk om jullie berichtjes weer te lezen.

De laatste dagen in Sri Lanka verblijven we aan het strand. Even uitrusten. Het is een mooi hotel met een zwembad dat uitkijkt over de zee.
We hebben ook een mooie kamer en goede bedden.

Hier is het moessontijd. Dat houdt in dat we nogal eens een buitje op t hoofd krijgen. Gister waren we aan een strand. Toen het begon te regenen, zaten we gelukkig in een restaurant. Omdat het bewolkt bleef, zijn we naar Galle gegaan met de tuktuk. Daar is een Nederlands fort. Alle mensen die in het fort zaten tijdens de tsunami hebben het overleefd. Het is een groot fort.
Ook hebben we een Nederlandse kerk bekeken. Er zijn ongeveer 35 mensen die de kerk hier trouw bezoeken.
Toen we in het fort liepen kwam er weer een buitje naar beneden. Gelukkig regent het hier niet langer dan een uurtje. Verder is het mooi weer.

Vandaag zijn we heerlijk de zee in geweest. Er was wel een rode vlag, maar dat was meer voor de hoge golven. Als je niet te diep gaat, kan het prima. Ook hebben we in de zon gelegen.

We zijn net naar een schildpadden opvang geweest. Die meneer vangt schildpadden op en zet ze ook weer uit. Ook koopt hij eieren op van vissers. Het was leuk om te zien, we mochten zelfs schildpadjes vast houden. Als het hier geen moesson is, zetten ze bijna elke dag 100 schildpadden uit.

Morgen vertrekken we om half 3 uit het hotel. De taxi brengt ons naar het vliegveld. Om 23.35 vliegen we naar de Malediven. Daar landen we om 00.30. We worden dan met een speedboot opgehaald om naar het eiland te gaan.

Het volgende berichtje komt dus van de Malediven... ;-)

Liefs Robbert en Anika

• 24 Juli 2011 - 15:17

Trudi:

Hai Anika en Robbert. Nu op naar het tweede deel van jullie vakantie. Een goede vlucht gewenst. Groetjes, pap en mam

• 24 Juli 2011 - 15:47

Henri, Arianne, Lisa:

Ha luitjes!
    Een hele goede vlucht gewenst en en wij gaan met jullie mee naar de malediven!!

Liefs ons

• 24 Juli 2011 - 18:24

Tamara:

Oh wat een leuke foto's, dat lijkt me ook zo vet zo een schildpadden opvang. Heel leuk! Hele fijne vlucht gewenst robbert en anika!

Groetjes, Tamara.

• 26 Juli 2011 - 08:19

Melanie:

Leuke foto's trouwens.Ben blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben, alleen jah de regenbuitjes zijn wat jammer. Nog heel veel plezier op de malediven.

Liefs Melanie