Nuwara Eliya. Ella, Thissa - Reisverslag uit Koggala, Sri Lanka van Robbert en Anika Roelofsen - WaarBenJij.nu Nuwara Eliya. Ella, Thissa - Reisverslag uit Koggala, Sri Lanka van Robbert en Anika Roelofsen - WaarBenJij.nu

Nuwara Eliya. Ella, Thissa

Door: Robbert en Anika

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Anika

22 Juli 2011 | Sri Lanka, Koggala

Hallo allemaal,

Weer even een berichtje vanuit Sri Lanka. De afgelopen dagen hebben we veel mee gemaakt. We zijn van Kandy met de trein naar Nuwara Eliya gegaan. Dat was erg bijzonder, helemaal tussen de locals. We hebben een oude vrouw drop gegeven. Later kwamen we erachter dat ze geen tanden had. Minder... Denk dat ze 4 uur bezig is geweest met het dropje. haha.
In Nuwara Eliya hebben we een wandeling gemaakt door een natuurgebied van 9 km. Was erg mooi! We hebben ook een bezoek gebracht aan een theefabriek. De vrouwen die theeplukken verdienen hier 3,50 euro per dag. Dat theeplukken is erg zwaar werk. Er hangt een zak aan hun hoofd die 4 kilo weegt als hij vol is.
In Nuwara Eliya was het erg koud. We hebben ook onder een extra deken geslapen. Samen met Chris hebben we gekaart, dat was erg gezellig. De rest van het hotel was afgehuurd door een Arabische familie uit Dubai...
Vervolgens zijn we naar Ella gereden. Daar is het iets warmer. In Ella hebben we met Chris de markt verkent. Hij vertelde veel over de lokale gebruiken. Daarna hebben we hoppers geprobeerd. Dat zijn een soort wraps met sambal en suiker, of met ei en kruiden. Erg lekker!! Verder hebben we een berg beklommen. Prachtig uitzicht! We hadden in Ella een mooi hotel met een mooi uitzicht op de bergen.
Vanuit Ella hebben we de reis vervolgd naar Thissa. Daar hadden we een mooi hotel met zwembad! Als je in het zwembad lag, keek je uit op een meer. In Thissa hebben we een safari gedaan. Helaas hebben geen luipaard gezien, maar wel krokodillen, vogels, olifanten en nog veel meer. Na de safari waren we helemaal stoffig. Het was wel erg leuk. Verder hebben we rustig aangedaan in het hotel.

Nu zijn we in Koggala beach. Daar komt nog wel een verhaaltje over, anders wordt dit zo lang... Ook hebben we vandaag afscheid genomen van Chris. Dat was wel even moeilijk. We zijn de volgende keer dat we komen uitgenodigd in zijn huis.

Liefs Robbert en Anika

• 22 Juli 2011 - 13:43

Ton:

Misschien moet je de volgende keer dat ouwe wijf in die trein een mars geven.................. :-)

• 22 Juli 2011 - 13:56

Sanne:

Wat klinkt het allemaal goed!!! Lekker genieten. X

• 22 Juli 2011 - 14:46

Ineke:

Klinkt allemaal als één groot avontuur!! Gaan jullie nu lekker genieten van de zee en niks doen? Hier de laatste loodjes voor we op vakantie kunnen. Nog 1 dag pakken en dan gaan we naar Hongarije. Weersverwachting is de komende14 dagen goed. Tot over 3 weken. Groetjes Ton, Ineke, Danique, Damian en Duane

• 22 Juli 2011 - 15:07

Trudi:

Geweldig! Wat maken jullie veel mee! Enne...mooie foto's voor 't scrappen.
    Groetjes, pap en mam

• 22 Juli 2011 - 15:35

Henri, Arianne, Lisa:

Leuk om jullie avonturen weer te lezen!
    Klinkt nog steeds goed!
    Geniet ervan!

Liefs ons

• 23 Juli 2011 - 08:35

Fam. Hendriks:

Lijkt ons dat jullie wel moeten uitrusten als jullie weer thuis zijn. Veel gezien en gedaan in korte tijd.

Groet,

Pieter, Anneke en Esmee

• 26 Juli 2011 - 13:47

Nadika:

Het is super leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien. Het doet me natuurlijk ook denken aan de keren dat ik er ook ben geweest. Heel herkenbaar allemaal. Nu zijn jullie vast op de Malediven. Hoop dat jullie lekker genieten.
    Groetjes!