De afgelopen dagen in Sri Lanka - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Robbert en Anika Roelofsen - WaarBenJij.nu De afgelopen dagen in Sri Lanka - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Robbert en Anika Roelofsen - WaarBenJij.nu

De afgelopen dagen in Sri Lanka

Door: Robbert en Anika

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Anika

15 Juli 2011 | Sri Lanka, Sigiriya

Hallo allemaal,

We vonden het erg leuk om jullie berichtjes te lezen. Het duurde even voordat we op internet konden. Chris (onze chauffeur) heeft een laptop van een vriend geregeld zodat we even op internet kunnen.

We zitten nu in het midden van Sri Lanka. Dit maal hebben we een mooi huisje. De mensen zijn erg vriendelijk hier.

Eergister zijn we naar een grottempel in Dambulla geweest. Daar hebben we schilderingen gezien die erg oud waren. Chris heeft veel verteld over de historie en de gebruiken in Sri Lanka.

Gister hebben we een hele leuke dag gehad. We zijn 's ochtends eerst naar een hele grote berg gegaan. Deze hebben we beklommen. Het uitzicht was prachtig. Onderweg kwamen we wat jongens uit Sri Lanka tegen. Samen met hun zijn we omhoog gegaan.
Daarna zijn we naar een lokaal dorpje gegaan waar we met een stier en wagen naar een moerasgebied zijn gegaan. Daar gingen we met een boot overheen. De mensen hebben voor ons van waterlelies mooie sieraden gemaakt. Ook hebben we een biologische boederij bekeken. Daarna hebben we bij die mensen gegeten. Het eten was erg spicy! Maar wel lekker. De kinderen waren erg lief en wilden steeds op de foto.
Gister was het volle maan dag. Iedereen in Sri Lanka heeft dan vrij. Het is een feest. Daarom hadden we 's avonds in het guesthouse een diner met muziek en lichtfakkels in het donker. Het was erg sfeervol en gezellig.

Vanmorgen hebben we olifant gereden. We mochten om de buurt op de nek van het dier zitten. Dat was zoooo gaaf. Daarna zijn we naar de eerste koningsstad van Sri Lanka geweest. Daar hebben we slangenbezweerders gezien. Ook hebben we allebei een python om onze nek gehad. Dat was wel eng.
De koningsstad was erg mooi!

Chris is erg aardig. We hebben het goed naar ons zin hier. Morgen vertrekken we naar Kandy. Daar gaan we ook van alles bekijken. We weten niet wanneer het volgende verhaaltje komt.

Tot snel!

Liefs Robbert en Anika

• 15 Juli 2011 - 18:54

Trudi:

Hoi lieve vakantiegangers,

Wat een ontzettend spannende dagen maken jullie mee! De slang om je nek lijkt mij wel eng. Wij kijken uit naar jullie volgende verslag en mooie foto's. Groetjes pap en mam

• 15 Juli 2011 - 19:59

Sanne:

Wat een gaaf allemaal!!! Wens jullie nog meer leuke, gezellige en spannende dagen toe. X

• 16 Juli 2011 - 05:57

Shanmarkiebrussellia:

Very nice to see you almost life via this medium.New for me . Today birthday missis Poeh , I gave her book : Venus is hot , Mars is cool . She was very pleased.

• 16 Juli 2011 - 07:00

Fam. Hendriks:

Jeetje wat eng met die slang (lees Anneke). Leuk om te lezen dat jullie genieten. Zijn benieuwd naar het volgende nieuws.
    Groetjes, Pieter, Anneke en Esmee

• 16 Juli 2011 - 18:30

Opa Van De Waal:

Ik krijg de indruk dat jullie hele bijzondere dingen zien.
    Geniet er van met volle teugen! maar wees voorzichtig in dit verre land.

groet oma en opa van de Waal

• 17 Juli 2011 - 09:40

Henri, Arianne, Lisa:

Ha luitjes!
    Wat een geweldige (en griezelige) foto's en verhalen!
    Super dat jullie het zo naar je zin hebben!
    Geniet ervan!
    En we kijken weer uit naar het volgende verslag!

Liefs uit Veenendaal

• 17 Juli 2011 - 09:41

Dennis En Monique:

Hallo daar, heb jullie verslag gelezen. Klinkt allemaal goed en jullie hebben ook supergave foto's! Zou dat ook helemaal geweldig vinden! Geniet ervan samen en we houden jullie in de gaten:-) Ben benieuwd naar het volgende verslag en de mooie foto's, ook van de Maladiven natuurlijk!

Groetjes X Dennis en Monique