Livingstone en Botswana - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Robbert en Anika Roelofsen - WaarBenJij.nu Livingstone en Botswana - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Robbert en Anika Roelofsen - WaarBenJij.nu

Livingstone en Botswana

Door: Anika

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Anika

24 Juli 2014 | Zambia, Livingstone

Hallo allemaal,
hier ons eerste berichtje vanuit Zambia. We hebben het hier geweldig naar ons zin.
De mensen zijn heel vriendelijk en behulpzaam. Op dit moment verblijven we in Livingstone, straks vertrekken we naar de andere kant van Zambia.

De reis naar Zambia was lang. Op het vliegveld in Dubai heb ik liggen slapen op de grond. Verder is de reis goed verlopen.

In Livingstone zelf hebben we de Victoria watervallen bezocht. Erg mooi.Gelukkig hadden we een regenjas aan, want je werd erg nat van al dat water. Het zijn de grootste watervallen ter wereld. Heel indrukwekkend. Daarna hebben we in een van de luxe hotels in Livingstone gegeten en op het terras gezeten. Er lopen rondom dat hotel allemaal zebra's.

De tweede dag zijn we naar Botswana geweest. De weg naar de grens was erg druk. De grens is een rivier. Er is geen brug over de rivier. De chauffeurs moeten soms wel twee weken wachten voordat ze de grens over kunnen. Er vaart nu namelijk een veerpont waar 1 vrachtauto op kan.
Eenmaal in Botswana moesten we in een soort bak staan om je schoenen te desinfecteren. Er is een of andere ziekte daar die door koeien wordt overgedragen. Het gaat zo ver dat men ook de schoenen die tweedehands in zakken binnenkomen, in deze bak stoppen. In Chobe NP (Botswana) hebben we veel dieren gezien. Olifanten liepen voor de auto langs. Geweldig.

Gisteren hebben we een tandemprong gedaan. Een soort bungeejump maar dan rechtop. We gingen 96 meter de diepte in. Erg spannend, maar een super ervaring. Ook hebben we een cruise gedaan over de Zambezi rivier. Daar zagen we de zonsondergang.

Het toetsenbord hier werkt erg slecht, vandaar dit korte slecht getypte berichtje. Ik zal proberen om foto's te plaatsen. Hopelijk lukt het.

Liefs!!

• 24 Juli 2014 - 08:09

Wilco:

Wat een spannende reis. Prachtige fotos van de victoria waterval en ook met die regenboog!
    Om in de vrije natuur tussen de olifanten te staan is een bijzondere ervaring. Geniet er van!.

Groetjes Mam en Pap

• 24 Juli 2014 - 14:28

Tamara:

Hey Robbert en Anika,

Het klinkt als een hele goede start van jullie vakantie, prachtig!
    Geniet er veel van en maak veel foto´s ik vind het echt heel leuk om te zien.
    Hoelang blijven jullie nog in livingstone?

Groetjes, Tamara.

• 24 Juli 2014 - 14:32

Robbert En Anika Roelofsen:

Hoi hoi, we zijn vandaag vertrokken uit Livingstone. We zijn nu in Lusaka en vliegen om 16 20 door naar Mfuwe.

• 24 Juli 2014 - 14:41

Fam. Roelofsen Veenendaal :

HA vakantie gangers!

Wat hebben jullie al Veel gezien en leuke dingen gedaan!
    En ook De foto's Zijn weer prachtig!
    Het word vast weer een vakantie om nooit te vergeten!
    Geniet er van!
    Wij genieten met jullie mee!

Lfs ons

• 24 Juli 2014 - 21:36

Melanie:

hoi hoi,

Mooie foto's , en al een hoop gedaan.Die sprong lijkt me echt eng, maar denk ook een leuke ervaring rijker :) .
    Geniet er van !

• 07 Augustus 2014 - 05:13

Goske:

Hier een groet uit Sri Lanka, het is hier het paradijs op aarde? Ik hoop dat voor jullie hetzelfe mag gelden. Heel veel ervaringen rijker! Groet, Goske