Het eerste reisverslag - Reisverslag uit Lienden, Nederland van Robbert en Anika Roelofsen - WaarBenJij.nu Het eerste reisverslag - Reisverslag uit Lienden, Nederland van Robbert en Anika Roelofsen - WaarBenJij.nu

Het eerste reisverslag

Door: Anika Roelofsen

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Anika

03 Augustus 2013 | Nederland, Lienden

Hallo allemaal,

Eindelijk het eerste reisverslag van ons! We zijn op dit moment in Zaton, Kroatie.
We hebben al een reis van ruim 3000 kilometer achter de rug. We waren niet in de gelegenheid om eerder een reisverslag te plaatsen, er zit een virus op de laptop en we kunnen er helemaal niets meer mee. Thuis zullen we moeten kijken of we hem nog aan de praat krijgen...

De eerste dag zijn we naar Zagreb geweest. We kwamen er in Kroatie achter dat het paspoort van Robbert al een half jaar verlopen was... Hij moest bij de Nederlandse ambassade in Zagreb een nooddocument aanvragen. Wonder boven wonder ging dit ontzettend snel en nog diezelfde dag had Robbert zijn nooddocument!
De eerste dagen zijn we verbleven in de buurt van de Plitvic meren in Kroatie. Deze hebben we bezocht en zijn ontzettend mooi! Het was wel erg warm. We hebben het hele park in een paar uurtjes bekeken. De camping was erg leuk, we mochten zelf een plaatsje uitzoeken en stonden helemaal in de natuur.

We zijn hier een aantal dagen verbleven, daarna zijn we door gaan rijden richting Bosnie. Onderweg zijn we gestopt en hebben we de Krka watervallen in Kroatie bekeken. Ook deze waren erg indrukwekkend.
We mochten zwemmen bij de watervallen. Dat was leuk. We waren uiteraard niet de enige die dit deden...
Daarna naar Mostar in Bosnie. Bosnie is enorm in opkomst. Er wordt veel gebouwd. Mostar is erg mooi.
We hadden geluk, de dag dat we aankwamen, was een nationale feestdag.
Op deze dag springen stoere mannen van de 25 meter hoge Stari Most brug. Dit deden ze s avonds weer, maar dan met vuurwerk. Het was erg mooi om dit te zien. We hebben ook nog typisch Bosnische gerechten op. Dit was lekker. De mensen in Bosnie zijn er vriendelijk!

De volgende dag zijn we door gereden naar Trebjine in Bosnie. Dit was een weg door de bergen. Trebjine is een mooi plaatsje in Bosnie. Hier hebben we gegeten en daarna hebben we onze weg vervolgd naar Montenegro. De grenspost tussen Bosnie en Montenegro ligt midden op een hoge berg. We hebben deze gepasseerd.
Eenmaal in Montenegro zijn we doorgereden naar Budva. Dit is een plaatsje aan de kust. Budva viel ons ontzettend tegen. Het is er heel druk en vol gebouwd. Op het strand kon je bijna niet zitten! Campings waren vies en oud. We hebben een appartement genomen om te overnachten, de volgende dag zijn we terug naar Kroatie gereden.

Erg jammer, maar het was niet anders. In Kroatie hebben we Dubrovnik bekeken. Dat is een mooie stad. Wederom was het weer erg warm.
Daarna zijn we door gereden naar camping Peros in Zaton. Daar verblijven we nu. Een gezellige kleine camping.

We weten niet of het lukt om nog een verslag te plaatsen, vandaar dit langere reisverslag.

Liefs Robbert en Anika

• 04 Augustus 2013 - 17:39

Trudi Van De Waal:

Lieve vakantiegangers, dat is een heel verhaal met erg veel verschillende indrukken. Jammer dan Montenegro tegenviel. Fijn dat jullie dan niet bij de pakken neer gaan zitten, maar toch een nieuw plan maken en verder genieten van de andere dingen die je tegenkomt.:) Nog fijne, zonnige dagen gewenst. liefs, pap en mam