Onze excursies in Mexico - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Robbert en Anika Roelofsen - WaarBenJij.nu Onze excursies in Mexico - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Robbert en Anika Roelofsen - WaarBenJij.nu

Onze excursies in Mexico

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Anika

24 Juli 2012 | Mexico, Playa del Carmen

Hallo allemaal,

Weer even een berichtje van ons.
Inmiddels zit onze vakantie er bijna op. We vliegen woensdag om 08.00 terug naar Nederland. Op 26 juli om 06.00 zijn we op Schiphol.

We hebben de afgelopen dagen lekker rustig aan gedaan, maar we hebben ook Mexico bekeken.Samen met Tim en Margrit zijn we naar Ek Balam en een cenote geweest. Ek Balam is een Maya tempel die je nog mag beklimmen. We moesten er een stuk voor rijden door de jungle. Onderweg zagen we vogelspinnen de weg oversteken.
Margrit en ik zaten lekker te kletsen toen we van de jongens hoorden dat de benzine bijna op was.... Het volgende tankstation was 200 km verderop.
Gelukkig kwamen we bij een tolpoort. Daar hebben we gevraagd of we aan benzine konden komen. Er was een hele aardige agent die jerrycans voor noodgevallen achter in zijn auto had staan. Voor 20 dollar kregen we 10 liter benzine. Zo konden we weer verder.

Ek Balam is een mooie tempel. Het was midden in de jungle en erg rustig. deze tempel is nog niet zo toeristisch. Dat is wel prettig. Daarna zijn we met een fietstaxi naar een cenote gegaan. Dat is een soort grot waar je in kunt zwemmen. Erg mooi en heerlijk verfrissend. Het was namelijk warm. We zijn trouwens ook nog naar een Maya dorpje geweest. Daar hebben we lekker gegeten.

Op de terugweg hadden we de verkeerde afslag genomen. We hadden bijna een ongeluk met een taxi maar dat viel gelukkig weer mee. We hebben in totaal die dag 500 km gereden omdat we de vekeerde afslag hadden genomen.

We zijn samen nog naar Tulum geweest. dat is een Maya haven aan de zee. Het was daar ontzettend warm en druk. Er liepen wel meer dan 1000 man rond. Dat was wel jammer. Daarna zijn we gaan snorkelen bij een strandje. Daar zwemmen zeeschildpadden. We hebben deze ook gezien. Dat was wel mooi. Ook hebben we nog met dolfijnen gezwommen. Dat was bijzonder.

Gisteravond zijn we met Tim en Margrit uit eten geweest. Daarna zijn we bij een strandtentje gaan zitten. Erg gezellig.

Verder genieten we van het heerlijke weer en het strand.

Liefs Robbert en Anika

• 24 Juli 2012 - 08:59

Wilco:

Ja Ja Mexico is geen Nederland met om de 20 km een benzinestation.
    Genieten jullie nog lekker van de laatste dagen!!

Groetjes pap

• 24 Juli 2012 - 11:32

Pieter, An En Esmee:

Robbert & Anika,

Weer veel belevenissen, lekker nog even genieten en een goede reis terug.

Groetjes,

Pieter, An en Esmee

• 24 Juli 2012 - 12:06

Trudi:

Dat waren heel wat belevenissen. Geniet nog van de laatste dagen en een goede reis terug gewenst.

Groetjes,
    mam

• 24 Juli 2012 - 19:32

Ineke:

Een hele goede reis terug naar Nederland!! Wij blijven nog even in Frankrijk, hier is het ook lekker warm. Zie jullie over 2 weken weer.

Groetjes Smitjes