De Sahara tocht - Reisverslag uit Kesteren, Nederland van Robbert en Anika Roelofsen - WaarBenJij.nu De Sahara tocht - Reisverslag uit Kesteren, Nederland van Robbert en Anika Roelofsen - WaarBenJij.nu

De Sahara tocht

Door: Robbert en Anika

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Anika

12 Augustus 2009 | Nederland, Kesteren

Hallo!!

Hier gaat alles goed. We zijn inmiddels bijgekomen van de slopende
Sahara toer. We hebben veel foto's gemaakt, we zetten er een paar bij het verhaal.

Maandag om 6.30 werden we opgehaald voor de toer. Eerst hebben we een amfitheater in El Djem bezocht. Deze is heel mooi bewaard gebleven. Ook kon je onder het theater kijken. Daar liepen alemaal gangen onder. Vanuit daar zijn we door twee steden gereden. We zijn gaan kijken in Matmata. Dat is een berberdorp waar de mensen onder de grond wonen. Als een soort holbewoners. We mochten in het huis kijken. Het was primitief, maar ze hadden we een tv. Die stond verborgen onder een doek. ;-) Toen zijn we door gereden naar Douz. Dat is de toegangspoort naar de Sahara. Inmiddels was het toen al half 7 's avonds. We hebbem een tocht op de drommedaris door de Sahara gedaan. De zon ging al onder en dat was een heel mooi gezicht. We zaten helemaal ingepakt omdat er anders veel zand in je gezicht waaide. We gingen naar het hotel, hebben nog wat gedronken en zijn gaan slapen.

Om half 4 in de ochtend moesten we opstaan. Dat was erg vroeg. Iedereen zat duf in de bus. We zijn naar de zonsopgang bij een groot zoutmeer gaan kijken. Een heel groot stuk land ligt vol zout en is dus onvruchtbaar. Natuurlijk had Anika weer last van haar buik en moest iedere stop naar de wc. Gelukkig had een Belgisch gezin diarree remmers mee genomen...
Nadat we bij de zoutmeren zijn gaan kijken, zijn we door gereden naar Touzoer. Dat is echt een Alibaba dorpje. De mannen hebben eyeliner onder hun ogen en het is een dorpje uit 1000 en 1 nacht. Daarna zijn we door gegaan naar een heilige stad. Hier hebben we een moskee gezien. We mochten niet naar binnen, alleen op de binnenplaats. Rond 9 uur 's avonds waren we weer in het hotel. Erg moe....

Met deze toer gingen alleen Nederlanders mee. We hebben een ander Nederlands stel ontmoet. Ze zijn net zo oud als wij. Donderdagavond gaan we wat met ze drinken in de haven en misschien gaan we met hun naar het noorden van het land toe.

Vanmorgen hebben we een hammam en een massage gehad. Dat was wel lekker.

Dat was het weer!! We wachten jullie reacties af!! We hebben net geprobeerd de foto's erbij te zetten, maar ze moeten eerst verkleind worden en dat kan niet hier. Dus we moeten even een andere internetplek zoeken.

XX Robbert en Anika

• 13 Augustus 2009 - 06:45

Trudi:

Hai,

Zo te lezen is het een mooie tocht geweest. Jammer dat jullie er geen foto's van bij hebt kunnen zetten. Dat is dan maar afwachten tot jullie weer thuis zijn. Geniet verder van de vakantie. En tot over een tijdje.
    Groetjes, Trudi

• 13 Augustus 2009 - 14:04

Paula:

he he, mooi joh, lijkt me super zonsopgang! t lijkt opheusden wel met een doek op de tv:P
    wat is eigenlijk een hammam?
    ben benieuwd na de foto's

liefs famke uut frysland

• 13 Augustus 2009 - 17:01

Wilco:

Jullie hebben al weer heel wat meegemaakt en gezien.
    Ik ben wel heel erg benieuwd naar jullie foto's
    Geniet er samen nog even lekker van jullie vakantie!

Groetjes Pap

• 15 Augustus 2009 - 20:41

Sanne:

wat leuk om jullie reis te lezen. Het lijkt mij zeker mooi om zo meer van het land te zien. Je moet er wel iets voor over hebben, vroeg op staan haha. Nog veel plezier. Ben benieuwd naar de foto's.

Liefs

• 11 December 2009 - 18:53

Danique:

hey anika leuke site en is dat nou van thailans sorry maar ik zit nooit op msn maar bedankt ik ga de site nog wel gebrijken