De eerste dagen in Tunesie - Reisverslag uit Kesteren, Nederland van Robbert en Anika Roelofsen - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Tunesie - Reisverslag uit Kesteren, Nederland van Robbert en Anika Roelofsen - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Tunesie

Door: Robbert en Anika

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Anika

07 Augustus 2009 | Nederland, Kesteren

Hallo Allemaal,

Bedankt voor jullie leuke reacties! Dat vinden we leuk om te lezen. Hier ons tweede verslag. Het kan zijn dat er soms wat typfoutjes in staan, want het de letters op het bord kloppen niet met hetgeen wat hij typt.

We hebben een goede vlucht gehad. Veel beenruimte in het vliegtuig, dat was wel prettig. Toen we in Tunesie aankwamen moesten we nog 40 minuten met de bus. In het hotel moesten we nog een uur wachten tot onze kamer klaar was. Dat was even vervelend. De kamer ziet er wel goed uit.
Het is warm in Tunesie. Ongeveer 36 graden. Er zijn in het hotel veel Engelsen en Duitsers en die zijn allemaal zo rood als een kreeft. Het lijkt wel of ze nog nooit van zonnebrand hebben gehoord. We smeren ons goed in en blijven ook regelmatig uit de zon. Want anders verbrand je echt.

We vonden het even wennen met het all inclusive gebeuren. Je kunt gewoon over al wat halen en veel mensen zitten gewoon te (vr)eten... Gister was er een rus of een pool die bezopen was en voor drong. De man aan de bar was met mijn drinken bezig en liet de man wachten. Hij zei dat hij weer achteraan moest gaan staan. De man deed dit niet en de barkeerper gaf hem geen drinken. Dit liep wel goed af.

We hebben bij Thomas Cook een 2 daagse toer door de Sahara geboekt. We gaan maandag weg. We gaan kijken bij mensen die onder de grond wonen, tja heel gezellig haha, bij een amfitheater, bij oases en natuurlijk gaan we door de Sahara zelf heen. Dit doen we per drommedaris. Gelukkig hebben we al ervaring met het rijden op een drommedaris. (in Lanzarote) We gaan ook zelf een auto huren. (het liefst een jeep) en dan gaan we naar het noorden toe. Daar hebben ze allemaal ruines van de Romeinen. Ook is daar een mooi vissersdorpje. We weten nog niet wanneer we dat gaan doen. Zondag gaan we naar Sousse, daar is een hele grote markt. Heerlijk inkopen doen. Misschien kopen we nog wel een koffer om alle gekochte spullen te vervoeren.

We hebben nog niet zoveel foto's gemaakt, dus bij dit verhaal nog geen foto's. We zullen snel weer iets plaatsen en dan wel met foto's.

Groetjes Robbert en Anika


  • 08 Augustus 2009 - 17:34

    Trudi:

    Leuk, de plannen die jullie aan het maken zijn. Vooral die 2 daagse toer door de Sahara lijkt me wel wat. Op deze manier zullen jullie wel weer een hoop zien. Veel foto's maken hoor! Dat is goed voor het scrappen.

    Hier gaat alles zijn gangetje. Tante Ineke en ome Ton zijn sinds woensdag ook weer thuis. Donderdag hebben ze direct de 2 poesjes gehaald. Het zijn hele leuke beestjes. Zelfs Robbert zou over stag gaan. Vanmiddag ben ik nog even bij oma geweest. Ook bij tante Ine ben ik nog even geweest. Danique is mee naar ons gekomen. Zij zit nu samen met Tamara boven achter de computer. Met haar en Mart gaat het goed. Zo dadelijk komen tante Marja en ome Martin op visite.

    Veel plezier verder en geniet ervan.

    Groetjes,
    Trudi

  • 11 Augustus 2009 - 15:01

    Cornelia:

    Hoi Robbert en Anika,

    Erg leuk om zo'n reisverslag te lezen. Jullie zijn nu ongeveer terug vanuit de Sahara denk ik, of in ieder geval op de terugweg. 'k Hoop dat jullie genoten hebben, maar als ik de plannen zo las, lijkt me dat helemaal goed te komen.

    Geniet maar fijn van jullie vakantie daar, vooral ook van de geplande tocht die jullie zelf willen maken.

    Ik geniet hier mee n.a.v. jullie verhaal en hopelijk ook de foto's....

    groetjes Cornelia

  • 12 Augustus 2009 - 10:55

    Pa En Ma En De Kids:

    fijn dat het goed gaat en de tocht mooi is geweest.De moeheid zal er wel uit zijn nu. Wel wachten we op de fotos.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Kesteren

Mijn tweede reis

Reis naar Tunesie

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2009

De Sahara tocht

07 Augustus 2009

De eerste dagen in Tunesie

03 Augustus 2009

Nog even en we gaan!!
Robbert en Anika

Actief sinds 30 Maart 2008
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 21830

Voorgaande reizen:

19 Juli 2014 - 12 Augustus 2014

Mijn zesde reis

25 Juli 2013 - 13 Augustus 2013

Mijn vijfde reis

11 Juli 2012 - 26 Juli 2012

Mijn vierde reis

10 Juli 2011 - 31 Juli 2011

Mijn derde reis

04 Augustus 2009 - 18 Augustus 2009

Mijn tweede reis

30 Juli 2008 - 19 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: