De dagen in Chiang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robbert en Anika Roelofsen - WaarBenJij.nu De dagen in Chiang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robbert en Anika Roelofsen - WaarBenJij.nu

De dagen in Chiang Mai

Door: Robbert en Anika

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Anika

06 Augustus 2008 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

De tijgers leven daar samen met de monnikken, dus we denken dat ze wel een beetje tam zijn. Toch voor de veiligheid mag je ze alleen vanaf 1 uur s middags aaien.

In Chiang Mai hebben we een tempel bezocht met een heel mooi uitzicht.

We zijn naar de gouden driehoek geweest. Dit is een drielandenpunt. Van Thailand, Laos en Myanmar. We zijn met een boot over de Mekong rivier gegaan en zijn in Laos geweest. Hier hebben ze whiskey met dode slang erin. Die doen ze erin voor de smaak. We hebben het geproefd, het is heeeel vies. Robbert heeft wel een flesje gekocht als souvenier. Daarna zijn we naar de langnekken geweest. Dit is heel dubbel. De meisjes en vrouwen mogen niet weg uit het dorp en moeten op een soort banken zitten als de toeristen komen. Dan worden er fotos van ze gemaakt. Vanaf 5 jaar krijgen ze ringen om.

De laatste dag zijn we naar de jungle geweest. We hebben olifant gereden en gewandeld in de jungle. We zijn echt over riviertjes, stenen en boomstammen gegaan. Daarna hebben we gezwommen in de waterval.
Het was leuk, warm in de jungle. Anika is lek gestoken door de muggen. Maar het was wel een ervaring.

Nu zijn we in Chumphon(zuiden) Morgen gaan we naar Koh Tao, dit is een mooi eiland.

Danique bedankt voor je berichtje!! Is het spannend om alleen in de tent te slapen?

Tamara ga je een brevet voor het duiken halen? of doe je een snorkelcursus?

ik had het niet echt benauwd van de wierrook. Ze ruiken niet zo. Als je iets aan hebt boven de knie moet je iets om, anders niet.

We kijken weer uit naar de berichtjes....

Groetjes Robbert en Anika

• 06 Augustus 2008 - 20:02

Wilco:

Heel leuk hoor al die foto's, vanavond is het even rustig iedereen is naar de disco dus maar even achter het internet.
    Morgen gaan we met zn allen een dagje uit.
    Het is nog steeds erg warm hier in Spanje.
    Geniet samen van je vakantie!

groetjes Pap

• 08 Augustus 2008 - 20:28

Ineke:

Leuk om alles over jullie reis te lezen. Danique slaapt prima in haar tentje, Damian heeft er afgelopen nacht ook bij geslapen. Gisteren zijn we op de markt geweest en heeft Danique een Spaanse flamingo jurk gekregen. Staat heel leuk. Shoppen valt hier tegen. Morgen gaan we met een snorkelboot naar de Medes eilanden. Veel plezier in Thailand en ben benieuwd naar al jullie foto's. Dat wordt scrappen Anika!!!!!

Groetjes tante Ineke en van de rest van de familie.

• 10 Augustus 2008 - 18:27

Trudi Van De Waal:

Hoi Anika en Robbert

Mooi zijn jullie foto's! Dat beloofd heel wat scrapplezier. Het internet op de camping werkt niet meer. Misschien morgen (maandag) weer. Dus niet getreurd en we stappen in de auto in gaan langs de kant van de weg internetten. Tamara en ik zitten achterin. De auto heeft van die donkere ruiten achterin, zodat je toch niet kunt zien of er iemand in zit. We zijn gisteren met z'n allen met de boot naar de Medes eilanden geweest. Het was prachtig. Het water was mooi donker blauw van kleur en erg helder. Tante Ineke, ome Ton, Tamara, Danique en ik hebben gesnorkeld. Pap heeft wel gezwommen, maar is niet gaan snorkelen. Hij heeft last van z'n oor. Hij heeft water in het oor gekregen in het zwembad. Duane vond het prachtig. Damian vond het eng op de boot. De jongens hadden vanaf het begin een zwemvest aan. Zij zijn niet in zee geweest. 's Avonds hebben we met z'n allen gebarbecued. Later ben ik met de jongens naar de kinderdisco geweest. Danique was daar ook met een vriendinnetje.
    Duane deed met Danique mee met de disco en vond het liedje over het treintje helemaal geweldig. Damian wilde niet. Hij heeft samen met mij het poortje gespeeld, waar de trein onderdoor ging. Vandaag was het iets minder warm. Ook stond het wat wind. Zo, dan zijn jullie weer even op de hoogte hoe het hier is. De hartelijke groeten van iedereen! Ook van het thuisfront.
    kusjes, mam