Laatste dagje Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robbert en Anika Roelofsen - WaarBenJij.nu Laatste dagje Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robbert en Anika Roelofsen - WaarBenJij.nu

Laatste dagje Bangkok

Door: Robbert en Anika

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Anika

02 Augustus 2008 | Thailand, Bangkok

Sawadee!

Bedankt voor alle berichtjes, we vonden het heel leuk om te lezen!

Vandaag hebben we Bangkok nog bekeken. s Ochtends zijn we naar de weekend markt geweest. Dit is de grootste markt van heel Azie. Het is niet duidelijk hoeveel kraampjes er staan. Veel gekocht hebben we niet!! (Goed he)

Daarna zijn we met de taxi naar de Wat Po gegaan. Dit is een hele mooie tempel. Anika heeft hier een gebedje op gezegd met een bloem, kaarsje en een wierrookstokje. De Thai doen dit heel vaak.

We wilden nog graag een andere tempel zien. De Wat Arun. Dit is ook een hele mooie tempel. Met een boot zijn we over de rivier gegaan omdat de tempel aan de andere kant staat. Dit water is heel erg smerig. Toch zwemmen de Thai erin!
De Wat Arun is een al wat oudere tempel. Hij is heel hoog en je hebt dan een mooi uitzicht over de rivier. Toen Robbert aan het filmen was, sprak een monnik Anika aan.
Dit is heel bijzonder! We hebben een lang gesprek gehad over Nederland en Thailand. Heel erg leuk!

Als laatste zijn we naar Chinatown geweest. Hier zijn allemaal winkeltjes. Het grappige is dat ze op volgorde staan. Zo is er een straat met lampen, autospullen en kleding.
In Chinatown is het een nog grotere chaos dan in andere delen van Bangkok. Het verkeer werd geregeld door politiemannen. Lopend ben je sneller dan in een auto of tuk-tuk.

Morgen vliegen we naar Chiang Mai toe. Dit is ongeveer een anderhalf uur vliegen. We vertrekken om 10.30 lokale tijd.

Het valt wel mee met de drukte. We doen alles lekker op ons gemakje en s avonds houden we rust. En straks natuurlijk op de stranden.
Fijn dat het bij pappa en mamma goed is op de camping. We wachten jullie berichtjes weer af!
De foto van de tijgertempel staat er nu ook op ;-)Het is heel vreemd, er kunnen maar twee fotos bij een bericht. We hebben net opgewaardeerd dus we hopen dat we bij het volgende bericht meer fotos kunnen plaatsen.

Groetjes!!!!

• 02 Augustus 2008 - 21:03

Tamara:

Hey an en Robje,

Was het moeilijk niet zoveel te kopen xD?
    Je foto's zijn prachtig vooral met die tijgers zijn gaaf! Waren ze tam ofzo? Ook de andere zijn erg mooi hoor kijk er naar uit om de rest te zien. Wat apart dat in dat chaotische Chinatown dan wel weer alle winkeltjes zijn gesorteerd.

Hier gaat alles zijn gangetje nog steeds. Ben van plan om een duikcurses te gaan volgen.(dinsdag een gratis proefles int zwembad) Ben ook bij de zee geweest heel schoon en kraakhelder water. Morgen ochtend ga ik de snorkel spullen uit de kast halen en een zandbank zoeken. Nou heel veel plezier en een goede reis! Groetjes Tamara (en pa en ma)

• 03 Augustus 2008 - 13:08

Trudi Van De Waal:

Hoi lieverds,

Jullie hebben heel mooie foto's gemaakt. De foto van Anika die een kaarsje en wierook aanstak sprak me erg aan. Had je geen last dat je het benauwd kreeg van de wierook? Moest je daar ook weer een lange wikkelrok om? De foto van jullie met de tijger vinden wij natuurlijk heel bijzonder. Hier kom je niet graag in de buurt van een tijger. Deze moet dan wel tam zijn, lijkt me. In de tuktuk zit Robbert zeker wel op z'n gemak. Kon hij zijn benen wel kwijt?
    Wij zijn vanochtend samen naar het strand geweest. Het is een mooi zandstrand en het loopt langzaam af de zee in. Dat is wel fijn voor Damian en Duane. Het water is beslist aangenaam. Dat is het voordeel van later op vakantie te gaan. Morgen komen Ineke en Ton met de 3D's.Tamara zegt net: niet K3 maar D3. Ik hoop dat ze niet te ver weg komen te staan, anders kunnen de 2D's op de camping verdwalen.
    Straks gaan we nog even zwemmen in het zwembad en daarna wat broddelen op de skottel. Veel plezier en tot schrijfs.
    kusjes,
    mam en pap

• 03 Augustus 2008 - 13:45

Rene Kapaan:

bedankt voor jullie smsje. heb mijn verjaardag niet echt gehouden iedereen is met vakantie enzo.
    mooie foto vooral die van anika met die tijger ze kijkt zo onverstoorbaar! ahum! veel plezier verder.
    gr rene en jen

• 04 Augustus 2008 - 07:33

Zusjeeee!!!:

hej droppies...

ooh wat geweldig die foto's zeg(A) met die tijgers valt gewoon op, egt gaaf(Y) hebben jullie een mooi hotel?

heel veel succes nog in THAILAND!!!
    dikke knuffel van je liefste zusjee en schoonzussiejjj+wimmie

• 05 Augustus 2008 - 15:38

Danique:

hoi anika en robbet ik heb tot nu toe een leuke vaktie.en jij ik ben beniewd naar je vakantie. en met mijn gaat het goed .en ik hoop ook dat het met jou goed is en natuurlijk ook met robbet en ik heb vanacht voor het in een tentje geslapen.groetjes danique.

• 05 Augustus 2008 - 16:33

Trudi Van De Waal:

Hoi Thailandreizigers, Fijn te horen dat het goed met jullie gaat. Ik hoop morgen te lezen hoe de jungle jullie is bevallen. Inmiddels zijn tante Ineke en ome Ton ook op de camping aangekomen. Ze hebben een goede reis gehad. Ze staat helemaal aan de andere kant van de camping. Danique wist de weg al heel snel. Zij komt regelmatig aanwaaien op haar fiets. Gisteren zijn we met Danique, Damian en Duane gaan zwemmen in het zwembad. Damian heeft nu 12 zwemlessen gehad. Bang voor water is hij niet meer. Vanmorgen dook hij plat op zijn buik vanaf te kant. Duane probeert alles dat Damian doet, na te doen. Vanmiddag zijn we met z´n allen naar het strand geweest. Damian heeft door de golven lopen springen en met de bodyboard erdoor gezwommen. Duane heeft ook grote pret in zee gehad. Het waaide erg dus wij wilde naar huis gaan. Beide jongens wilde dit niet. Toen ze in de bolderkar zaten waren ze allebei doodop. Zo, dan weten jullie weer even hoe het met ons gaat.
    Groet,
    pap en mam