In Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robbert en Anika Roelofsen - WaarBenJij.nu In Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robbert en Anika Roelofsen - WaarBenJij.nu

In Bangkok

Door: Robbert en Anika

Blijf op de hoogte en volg Robbert en Anika

01 Augustus 2008 | Thailand, Bangkok

Hallo!!

Na een lange reis zijn we aangekomen in Thailand. Het vliegtuig had een half uurtje vertraging dus we waren om 9.30 lokale tijd aan.

Als eerste hebben we het Grand Palace gekeken. Dit is heel mooi. Allemaal tempels met goud en gekleurde stenen. In de tempels zelf mag je geen schoenen aan. Ook mag je met je voeten niet richting de boeddha zitten. Je voeten zijn namelijk onrein. Ik had een legging aan, maar dit was " too sexy" dus ik moest een lange wikkelrok om.

We hebben ook al kennis gemaakt met de tuk-tuks. Dit zijn kleine auto's met een voorwiel. De mensen in Thailand hebben nog niet echt van verkeersregels gehoord. Ze rijden gewoon overal. Ook voor zebrapaden stoppen ze niet. Het is echt een chaos in het verkeer, maar er gebeuren geen ongelukken.
Toen we met een tuk-tuk naar het hotel gingen, gaf Robbert de meneer 1000 Bath (19 euro). Een ritje met een tuk-tuk kost ongeveer 60 Bath. De man wist niet waar hij kijken moest. Hij had hier geen wisselgeld van. 1000 Bath is voor de mensen hier heel veel geld. 's Avonds hebben we gegeten in het hoogste gebouw van Thailand. De Baiyoke Sky Hotel. Het hotel/restaurant heeft 84 verdiepingen.

Vandaag zijn we naar de Tijger tempel in Kanchanaburi geweest. Ik had een korte broek met een spagetti topje aan, maar ook dit was " too sexy". Dus eerst weer omkleden.
Een meneer heeft ons de hele dag rond gereden voor 38 euro. De tijger tempel was heel leuk! We hebben tijgers geaaid en ermee gewandeld.
Daarna zijn we naar de Bridge over the river Kwai geweest. Hier zijn veel mensen gestorven tijdens de tweede wereld oorlog. Ze moesten een spoorlijn maken. We hebben met een longtailboot (speciale boot) over de rivier gevaren. Hier hebben we dingen bekeken zoals het oorlogsmuseum. Het was een lange dag maar wel leuk.'s Avonds zijn we wezen eten in een Italiaans restaurant.

Morgen gaan we naar een grote weekend markt en nog wat tempels bekijken in Bangkok.

Foto's komen nog, het lukte nu even niet. ;-)

Groetjes Robbert en Anika

• 01 Augustus 2008 - 17:34

Paula:

hey hey

alweer veel bekeken dus!
    leuk joh, rob heb je die man de rest fooi gegeven?:p
    echt goedkoop daaro joh!
    das super!
    kijk uit na de foto's en jullie volgende ber.

liefs jullie zusje

• 01 Augustus 2008 - 18:28

Tamara:

Hey An!

Wat ontzettend leuk toch zo een weblog. Heel leuk om te lezen wat je hebt gedaan. Heb je foto´s met die tijgers dat zou ik echt heel graag willen zien! Ben jaloers hoor ;)! Klinkt alsof je een enorme leuke vakantie hebt! Wel lekker dat alles zo goedkoop is.

Wij zijn nu op de camping in Spanje aangekomen. De camping is erg mooi met heel veel schaduw en grote heggen. Onze overnachtings camping was ook erg mooi. Een kleine camping in het bos met een beekje heel schattig. De reis was gezellig papa en mama zijn vast nu half doof door mijn valse gezang. Tante Ineke komt maandag ik kijk er wel naar uit.
    Maar ja ik ga weer stoppen. Hopelijk morgen weer een berichtje!

Groetjes Tamara!

• 01 Augustus 2008 - 19:21

Martin En Marja :

Leuke ervaringen om delen, geniet er van.
    Een hele prettige vakantie verder. Zie jullie na de vakantie wel. Groeten, ook van de jongens.

p.s. Zie/hoor de foto's en verhalen na de vakantie wel. Neem geen laptop mee op vakantie

• 01 Augustus 2008 - 20:49

Wilco En Trudi:

Hoi Anika en Robbert,

In die korte tijd dat jullie in thailand zijn, hebben jullie al veel dingen in bangkok bekeken. Leuk hoor! Als dit zo doorgaat, hebben jullie weer vakantie nodig om bij te komen van deze vakantie. Ik ga ervan uit dat jullie een aantal hele mooie foto's en een mooie film maken.

Zoals Tamara al verteld heeft zijn we in Spanje aangekomen. Het is zo op het eerste gezicht een mooie camping. We hebben best lang over de reis gedaan. Het eerste stuk vanmorgen en het laatste stuk gister moesten we bergje op en af. Dat gaat niet zo snel. Tot grote ergenis van Wilco. Het schoot niet op.

Afgelopen nacht hebben we op een heel klein, lief campinkje overnacht. Als je voor je rust kwam, kreeg je die daar. Er kwam geen auto langs. Aan het einde van de nacht begon het zachtjes te regenen. Dat was niet zo leuk. De tenten, stoelen, tafel en parasol waren nat. Eerst moesten de stoelen droog gemaakt worden. De tenten hebben we nat meegenomen. Op deze camping kwamen we in het begin van de middag aan. Het was toen mooi weer en ongeveer 30 graden. We staan op een plaats met veel schaduw. Geniet verder van jullie vakantie en we lezen wel weer hoe het jullie vergaat. Groet, Wilco en Trudi